Elektro Retail Magazine

IFA 2025 nagenoeg volgeboekt, met sterke focus op innovatie en retailpartners

De elektronicabeurs IFA 2025, die van 5 tot en met 9 september plaatsvindt in Berlijn, is vrijwel volledig volgeboekt en kan opnieuw rekenen op de aanwezigheid van alle grote retailpartners. Daarmee bevestigt de beurs opnieuw haar positie als internationaal platform voor consumentenelektronica en huishoudtechnologie. Dat meldt de organisatie in een persbericht.

Afbeelding Dominik Tryba

De 101e editie van IFA richt zich dit jaar op drie belangrijke thema’s: kunstmatige intelligentie, software en duurzaamheid. Tegelijkertijd blijven kernsegmenten zoals home entertainment en huishoudelijke apparaten prominent aanwezig. Nieuwe aandacht gaat uit naar groeigebieden als smart home, connectiviteit, audio, gaming, contentcreatie, digitale gezondheid en mobiliteit.

Op de beursvloer worden diverse nieuwe formats gelanceerd. Zo is er het IFA Creator Hub, speciaal voor content creators en influencers, met studio’s en livestreamfaciliteiten. De nieuwe Beauty Hub in hal 17 toont innovaties op het gebied van slimme schoonheidsverzorging, en het Outdoor Cooking & Gardening-gebied in de zomertuin richt zich op buitenleven en duurzaamheid. Bezoekers kunnen daarnaast e-bikes en e-scooters testen op ‘The Track’, een parcours tussen de beurshallen.

Alle grote inkooporganisaties, waaronder EK Retail, ElectronicPartner, Euronics, Expert en Telering, zijn ook dit jaar weer van de partij. Volgens de organisatie onderstreept dit het belang van IFA als ontmoetingsplek voor industrie en handel.

Parallel aan de hoofdbeurs vindt ook IFA Global Markets plaats, van 7 tot en met 9 september in hal 26, uitsluitend toegankelijk voor vakbezoekers. Hier tonen internationale leveranciers en componentenfabrikanten hun nieuwste producten.

Exit mobile version