De voorverkoop voor de IFA is begonnen en het ziet ernaar uit dat leveranciers en producenten in rij staan om van 2 tot 6 september in Berlijn aanwezig te zijn. Volgens de organisatie heeft al twee derde van de belangrijkste deelnemers zich voor deze beurs aangemeld en is er een groot aantal dat vastomlijnde plannen heeft om dit te doen.
Ook alle belangrijke retailorganisaties hebben aangegeven dat zij in Berlijn zullen zijn. Zij beschouwen de IFA als het moment om in contact te komen met hun relaties, innovaties te aanschouwen en een basis te leggen voor een robuuste toeleveringsketen voor het belangrijkste verkoopseizoen van het jaar.
De beurs werd twee jaar geleden voor het laatst gehouden. De organisatie verwacht dat juist daarom het aantal innovaties dit jaar groter dan ooit zal zijn. Ook wordt gerekend op een groot aantal bezoekers.

Deze IFA staat onder leiding van een nieuwe management. David Ruetz (53) en Kai Mangelberger (42) volgen het voormalige team op, dat werd gevormd door Jens Heithecker en Dirk Koslowski. Beide hebben ruime ervaring in het leiden van evenementen. In het geval van Reutz onder meer de reisvakbeurs ITT en in het geval van Mangelberger de beurzen Innotrans (transport) en FRUIT LOGISTICA.
Tickets voor IFA 2022 kunnen hier besteld worden: https://b2b.ifa-berlin.com/de/fachbesucher/ticketing-services/