Close Menu
    maandag 17 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    CBS: Huishoudens kochten in februari fors meer elektrische apparaten

    9 april 2025

    Nederlandse huishoudens hebben in februari 2025 aanzienlijk meer elektrische apparaten aangeschaft dan een jaar eerder. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In totaal stegen de uitgaven aan duurzame goederen met 3,1 procent, waarbij vooral de aankoop van elektrische apparatuur, kleding en schoenen toenam. De totale consumptie door huishoudens lag 2,1 procent hoger dan in februari 2024.

    Een Electro World. Beeld: Illustratief.

    De consumptiecijfers zijn gecorrigeerd voor prijsveranderingen en de invloed van koopdagen. Volgens het CBS werd er vooral meer uitgegeven aan overige goederen, waaronder energie, met een stijging van 9,3 procent. Dat hangt samen met het koudere weer in februari vergeleken met een jaar eerder. Ook voedings- en genotmiddelen zagen een lichte groei van 0,7 procent.

    Diensten, die meer dan de helft van de totale consumptieve bestedingen vertegenwoordigen, werden eveneens iets vaker afgenomen. Huishoudens besteedden in februari 0,7 procent meer aan diensten, vooral aan vervoer en communicatie.

    Ondanks de toename in februari, waren de vooruitzichten voor maart minder gunstig, aldus de CBS Consumptieradar. Producenten zijn minder positief over de ontwikkeling van hun personeelssterkte, en ook de stijgingen van de huizenprijzen en beurskoersen vielen lager uit dan een jaar eerder. Dit wijst mogelijk op een afzwakkende groei van de consumptie in de komende maanden.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleFalmec Nederland introduceert ‘Replacement Selection’ voor vervangingsmarkt
    Next Article Fietskoplamp met een ingebouwde 4K camera

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025

    13 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.