Close Menu
    maandag 20 oktober
    Trending
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    • Nuki brengt slim deurslot naar autodashboard met CarPlay-widget
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Herstel detailhandel zet door’

    12 mei 2015

     

    In 2015 krijgt het omzetherstel in de detailhandel meer vaart. Naar verwachting bedraagt de groei 1,6%. Voor het eerst sinds 2007 leveren food- en nonfoodretail een vergelijkbare bijdrage aan de groei, voorspelt het ING Economisch Bureau.

    Voor het eerst sinds 2007 levert de detailhandel weer een merkbare bijdrage aan de economische groei, aldus de bank. De reden dat winkeliers nu wel profiteren van groei is dat de in 2014 nog deels uitgestelde consumentenbestedingen nu wel geleidelijk loskomen. Onder meer op de huizenmarkt en in winkel en webshop is er verandering merkbaar. Ook voor volgend jaar wordt groei verwacht.

    Ondanks de positieve lijn plaatsen de onderzoekers ook kritische noten. Zo is men sceptisch over de prijsontwikkeling. Bij de huidige neerwaartse prijsdruk blijft het voor veel retailers lastig om gezonde marges te maken. “Ondanks het omzetherstel blijven veel retailers worstelen met de vraag hoe onder de streep geld te verdienen in de huidige markt” stelt sectormanager food en retail Dirk Mulder. Er bestaat volgens hem geen standaardantwoord. Wel wordt steeds duidelijker dat scherpe keuzes in positionering en assortiment noodzakelijk zijn. “Dus óf local hero óf schaalgrootte. En óf premium óf value retailing”, aldus Mulder.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleEIB steunt Electrolux bij ontwikkeling zuinige apparaten
    Next Article Meeste online-groei voor retailers met winkels

    Related Posts

    MediaMarkt komt mogelijk in Chinese handen

    28 juli 2025

    ATAG Benelux wandelt € 2.000,- bij elkaar voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

    7 maart 2025

    Chinees JD.com aast op MediaMarkt

    6 februari 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.