Close Menu
    zaterdag 20 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Helft Nederlanders wisselt van webshop bij retourkosten’

    24 april 2023

    Een kwart van de Nederlanders geeft aan zeker voor een andere webshop te kiezen wanneer retourkosten worden doorberekent bij retourzendingen. Dit blijkt uit research van onderzoeksbureau Factsnapp. Nog eens 31% geeft aan dit waarschijnlijk te doen. 

     

    Steeds meer webshops overwegen retourkosten door te berekenen bij retourzendingen, omdat de kosten daarvan ‘de pan uit rijzen’. Wehkamp was de eerste, maar ceo Graham Harris beweerde in een interview dat ‘anderen snel zullen volgen.‘ Wehkamp gaat 50 cent per artikel rekenen per retourzending.

    Vooral de leeftijdsgroep 40-49 jaar lijkt een probleem te hebben met retourkosten. Tweederde zou zeker of waarschijnlijk voor een andere webshop kiezen. Nederlanders van vijftig jaar of ouder zullen minder switchen indien de webshop retourkosten gaat berekenen. Zij blijven de gekozen webshop relatief trouw, ook bij retourkosten, aldus Factsnapp.

    Hieronder alle onderzoeksresultaten:

    cijfers factsnap retourkosten

     

     

     

     

     

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleElectrolux haalt eerder dan gepland eigen klimaatdoelstellingen
    Next Article Lexon wint 7 Red Dot Design Awards

    Related Posts

    Ook ShowStoppers keert weer terug tijdens technologiebeurs CES 2026

    27 november 2025

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.