Close Menu
    dinsdag 24 juni
    Trending
    • Samsung en Coolblue Energie stimuleren slim en duurzaam wassen
    • ‘Phishingaanvallen worden steeds slimmer door inzet van AI’
    • ‘Gebruik van oud logo zorgt voor verdeeldheid over toekomst Blokker’
    • ‘Amazon voert opnieuw lijst aan van grootste Europese online elektronicaverkopers’
    • Philips viert 75 jaar televisie met nieuwe lijn Ambilight-modellen
    • OPPO introduceert OPPO Pad SE met groot scherm en lange batterijduur
    • Eerste editie van ‘Retail’s Big Show Europe’ vindt plaats in september in Parijs
    • OnePlus benoemt Philémon Heutte tot PR Manager voor de Benelux
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Gebruik van oud logo zorgt voor verdeeldheid over toekomst Blokker’

    23 juni 2025

    Blokker heeft recent twaalf nieuwe winkels geopend met het oude logo op de gevels, een keuze die tot verdeeldheid leidt onder retailexperts. De huishoudketen, die eerder failliet ging, hoopt met een vertrouwd gezicht opnieuw voet aan de grond te krijgen. Retailexpert Paul Moers noemt de terugkeer van het oude logo echter “het domste wat je kunt doen”, omdat het volgens hem vooral nostalgie uitstraalt zonder aansluiting te vinden bij de huidige markt. Dat schrijft het AD.

    Het oude logo van Blokker.

    Moers stelt dat Blokker zich onvoldoende onderscheidt in het aanbod en noemt geurstokjes, strijkijzers en droogrekken als voorbeelden van een verouderd assortiment. Volgens hem zou Blokker beter inzetten op een luxere winkelervaring met bijvoorbeeld hoogwaardige koffiemachines, waarmee jongere kopers met meer te besteden kunnen worden aangesproken. Ook ziet hij de beperkte inkoopkracht als een struikelblok: met in totaal zo’n 80 winkels, waaronder franchisevestigingen, kan Blokker moeilijk concurreren met grotere ketens.

    Aan de andere kant ziet marketinghoogleraar Kitty Koelemeijer juist kansen voor de nieuwe koers. Zij benadrukt dat Blokker nog steeds een sterk merk is met veel positieve associaties, vooral op het gebied van betrouwbaarheid. Waar ketens als Action en Lidl voortdurend wisselen in aanbod, biedt Blokker volgens haar zekerheid in prijs en kwaliteit. Daarmee bedient de winkelketen volgens haar een waardevolle niche van consumenten die bewust kiezen voor degelijke producten.

     

    Een leegstaande blokker in De Bilt. Beeld: ERM.

    Koelemeijer wijst ook op het voordeel van de kleinschaligheid en het beperkte personeelsbestand op het hoofdkantoor, wat kostenbesparend werkt. Daarnaast ziet zij potentie in de digitale ervaring van eigenaar Roland Palmer, die eerder voor Alibaba werkte. Volgens haar zou die kennis van pas kunnen komen bij het moderniseren van de IT-systemen en de webshop.

    Beide experts erkennen dat het succes van de wederopstanding niet gegarandeerd is. De ene ziet vooral de risico’s van vasthouden aan het verleden, de ander gelooft in de kracht van herkenbaarheid en betrouwbaarheid.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous Article‘Amazon voert opnieuw lijst aan van grootste Europese online elektronicaverkopers’
    Next Article ‘Phishingaanvallen worden steeds slimmer door inzet van AI’

    Related Posts

    Eerste editie van ‘Retail’s Big Show Europe’ vindt plaats in september in Parijs

    16 juni 2025

    OnePlus benoemt Philémon Heutte tot PR Manager voor de Benelux

    12 juni 2025

    Garmin introduceert nieuwe tools voor ‘prestatiegerichte atleten’

    10 juni 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.