Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Gebruik van oud logo zorgt voor verdeeldheid over toekomst Blokker’

    23 juni 2025

    Blokker heeft recent twaalf nieuwe winkels geopend met het oude logo op de gevels, een keuze die tot verdeeldheid leidt onder retailexperts. De huishoudketen, die eerder failliet ging, hoopt met een vertrouwd gezicht opnieuw voet aan de grond te krijgen. Retailexpert Paul Moers noemt de terugkeer van het oude logo echter “het domste wat je kunt doen”, omdat het volgens hem vooral nostalgie uitstraalt zonder aansluiting te vinden bij de huidige markt. Dat schrijft het AD.

    Het oude logo van Blokker.

    Moers stelt dat Blokker zich onvoldoende onderscheidt in het aanbod en noemt geurstokjes, strijkijzers en droogrekken als voorbeelden van een verouderd assortiment. Volgens hem zou Blokker beter inzetten op een luxere winkelervaring met bijvoorbeeld hoogwaardige koffiemachines, waarmee jongere kopers met meer te besteden kunnen worden aangesproken. Ook ziet hij de beperkte inkoopkracht als een struikelblok: met in totaal zo’n 80 winkels, waaronder franchisevestigingen, kan Blokker moeilijk concurreren met grotere ketens.

    Aan de andere kant ziet marketinghoogleraar Kitty Koelemeijer juist kansen voor de nieuwe koers. Zij benadrukt dat Blokker nog steeds een sterk merk is met veel positieve associaties, vooral op het gebied van betrouwbaarheid. Waar ketens als Action en Lidl voortdurend wisselen in aanbod, biedt Blokker volgens haar zekerheid in prijs en kwaliteit. Daarmee bedient de winkelketen volgens haar een waardevolle niche van consumenten die bewust kiezen voor degelijke producten.

     

    Een leegstaande blokker in De Bilt. Beeld: ERM.

    Koelemeijer wijst ook op het voordeel van de kleinschaligheid en het beperkte personeelsbestand op het hoofdkantoor, wat kostenbesparend werkt. Daarnaast ziet zij potentie in de digitale ervaring van eigenaar Roland Palmer, die eerder voor Alibaba werkte. Volgens haar zou die kennis van pas kunnen komen bij het moderniseren van de IT-systemen en de webshop.

    Beide experts erkennen dat het succes van de wederopstanding niet gegarandeerd is. De ene ziet vooral de risico’s van vasthouden aan het verleden, de ander gelooft in de kracht van herkenbaarheid en betrouwbaarheid.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous Article‘Amazon voert opnieuw lijst aan van grootste Europese online elektronicaverkopers’
    Next Article ‘Phishingaanvallen worden steeds slimmer door inzet van AI’

    Related Posts

    Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit

    17 september 2025

    Apple onthult iPhone 17 Air: dunste iPhone ooit staat naast vernieuwde Pro- en standaardmodellen

    10 september 2025

    Philips, Beko en Siemens in top duurzaamste bedrijven volgens TIME

    5 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.