Elektro Retail Magazine

Garantie en connectiviteit Brekr blijven intact na doorstart

Brekr bevestigt dat de garantievoorwaarden voor de elektrische bromfietsen B4000 en F250 ongewijzigd blijven na de doorstart van het bedrijf. Klanten die hun voertuig binnen de garantietermijn van twee jaar hebben gekocht, behouden volledige aanspraak op garantie, ongeacht of de aankoop via een dealer of rechtstreeks bij Brekr is gedaan. Dat meldt het bedrijf in haar nieuwsbrief.

Brekr op IFA 2023

Volgens Brekr is het belangrijk om regelmatig onderhoud te laten uitvoeren om de garantie te behouden. Voor de F250 wordt een servicebeurt geadviseerd elke 2.500 kilometer, voor de B4000 elke 6.000 kilometer. Onderhoud kan worden ingepland bij erkende dealers of rechtstreeks bij Brekr zelf.

Ook het connectiviteitsabonnement blijft actief. Hiermee kunnen gebruikers onder andere hun app blijven gebruiken en is de verzekering voor Nederlandse rijders gewaarborgd. Er zijn momenteel wel technische problemen met het verlengen van abonnementen via de website, maar Brekr werkt aan een oplossing. In de tussentijd kunnen klanten contact opnemen voor een tijdelijke oplossing.

Tijdens de perspresentatie van Koningsdag 2025, die op 26 april plaatsvindt in Doetinchem, maakte burgemeester Mark Boumans zijn opwachting op een speciale editie van de Brekr B4000. Dit onderstreept volgens het bedrijf de link tussen traditie en innovatie, het centrale thema van Koningsdag. Brekr houdt voorlopig nog geheim welke rol het exact zal spelen tijdens het evenement, maar geeft aan daar nadrukkelijk aanwezig te zijn.

Brekr benadrukt dat het ondanks recente onrust volop inzet op de toekomst van elektrisch rijden, met blijvende ondersteuning voor bestaande klanten. In februari meldde het bedrijf dat het faillisement had aangevraagd, snel daarna maakte het bekend dat EcoMotion de volledige boedel heeft overgenomen.

Exit mobile version