Het gaat goed met Electro World. Een mooi moment voor een aangescherpte positionering en nieuwe campagne. De meerjarige campagne, ontwikkeld door Persuade, trapt op 20 maart af.
“Electro World is de elektronicawinkel in de buurt die de klant echt ontzorgt”, meldt de organisatie in een persbericht. “Iets dat juist in deze tijd relevanter is dan ooit. Want het aanbod aan elektrische apparaten blijft groeien en wordt steeds complexer. En mensen hebben meer dan ooit behoefte aan persoonlijk advies en service op maat.”
Volgens Karin de Jong, Head of Marketing & E-Commerce bij United Retail, begint het bij Electro World niet bij het apparaat, maar bij de klant. “Met meer dan 140 winkels en 200 servicemonteurs zitten we letterlijk dichtbij de klant. Waar loop je gewoon even naar binnen voor een specifieke elektronicavraag? Waar kennen ze je ook echt en komen ze ook bij je thuis kijken hoe het zit? Onze ondernemers kennen veel klanten persoonlijk. Alles draait bij ons om één ding. Dat is die klantvraag, wat de klant echt nodig heeft. Een echte oplossing op maat. Soms is laten repareren een beter antwoord dan een nieuw apparaat. Voordeliger en duurzamer bovendien.’

Die persoonlijke aandacht komt terug in de hele campagne. Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: “Electro World is nou écht een voorbeeld van een formule die het heel goed doet, maar daar best bescheiden over is. In de campagne gaan we heel Nederland vertellen waar Electro World goed in is. Met nadruk op de services en het ontzorgen van klanten. De kern is dat ze hun klanten nog kennen. Simpelweg omdat ze in de buurt zitten. En dat zien we terug in onze nieuwe serie tv-commercials en video’s. Die spelen zich letterlijk af bij een klant die precies naast een vestiging van Electro World woont. En voor iedere elektronica vraag makkelijk even binnenloopt bij ‘de buren’. Alles komt samen in het nieuwe merkthema Electro World. Draait om jou.”
Bekijk hieronder de eerste nieuwe commercial.