Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Dit zijn de trends in de elektro retail industrie volgens ChatGPT

    28 december 2023

    2023 was het jaar van kunstmatige intelligentie (AI). De komst van toepassingen als ChatGPT, Dall-E, Google Bard en al die andere, vaak op prompts-gebaseerde, systemen heeft een enorme verandering in de digitale wereld gebracht. Wij vroegen aan ChatGPT wat de elektro retail industrie de aankomende periode kan verwachten. Wat zijn de belangrijkste trends?

    Medewerker van een elektronicaspeciaalzaak die tussen de wasmachines en laptops staat. Het i
    Beeld: Adobe Firefly (AI).

    Wij stelden de vraag aan ChatGPT, de meest bekende AI-tool van dit moment. Niet voor niets werd deze maand bekend dat ‘ChatGPT’ op de tweede plek in de top-10 van zoektermen op Google die met de actualiteiten te maken hebben staat. ChatGPT is voor iedereen te gebruiken, enkel een account aanmaken is voldoende. Stel een vraag en de tool geeft antwoord, dat is het idee. Wij vroegen welke trends er op elektro retailgebied spelen en wat we de komende periode  kunnen verwachten. Dit was zijn antwoord:

    Op het gebied van elektro retail zijn er verschillende trends gaande. Een paar belangrijke ontwikkelingen zijn:

    1. Online winkelen en omnichannel ervaringen: Consumenten winkelen steeds vaker online, en retailers proberen naadloze omnichannelervaringen te bieden. Dit betekent dat je mogelijk zowel online als offline aanwezigheid zult zien, met integratie van technologieën zoals augmented reality om het winkelen te verbeteren.
    2. Duurzaamheid: Er is een groeiende vraag naar duurzame en milieuvriendelijke producten. Elektro retailers investeren in het verminderen van verpakkingsafval, het aanbieden van energiezuinige apparaten en het recyclen van elektronische producten.
    3. Slimme apparaten en connectiviteit: De opkomst van het Internet of Things (IoT) heeft geleid tot een toename van slimme apparaten. Consumenten zoeken naar naadloze connectiviteit tussen hun apparaten, waardoor elektro retailers producten aanbieden die compatibel zijn met slimme ecosystemen.
    4. Customer experience en personalisatie: Retailers investeren in het verbeteren van de customer experience, zowel online als in de fysieke winkels. Personalisatie, zoals aanbevelingsalgoritmen en gepersonaliseerde aanbiedingen, speelt een grote rol.
    5. Elektronische betalingen en technologische innovaties: De verschuiving naar elektronische betalingen en innovaties zoals contactloos betalen en cryptocurrency wordt steeds prominenter. Elektro retailers proberen bij te blijven met de nieuwste technologische betaalmethoden.
    6. E-commerceplatforms en marktplaatsen: Naast traditionele winkels richten veel elektro retailers zich op het uitbreiden van hun aanwezigheid op online marktplaatsen en e-commerceplatforms om een breder publiek te bereiken.

    Aardig lijstje, niet? Nu kun je natuurlijk discussiëren over de inhoud, maar dat ChatGPT vrij dicht bij de waarheid zit, valt niet te ontkennen.

    Trends op retail gebied

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMbappé eerste brand ambassador van Loewe
    Next Article Dit was het jaar voor de elektro retail industrie

    Related Posts

    Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit

    17 september 2025

    Apple onthult iPhone 17 Air: dunste iPhone ooit staat naast vernieuwde Pro- en standaardmodellen

    10 september 2025

    Philips, Beko en Siemens in top duurzaamste bedrijven volgens TIME

    5 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.