Een delegatie van vijftig Nederlandse groeibedrijven reist af naar Las Vegas voor de Consumer Electronics Show (CES) 2025. Van 7 tot 10 januari zullen zij, samen met minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken, hun nieuwste technologieën presenteren aan een internationaal publiek. Veel van deze innovaties zijn relevant voor de elektro retail.

Zo introduceert Liion Power “Leo”, een USB Battery Life Extender die de levensduur van batterijen in elektronische apparaten met gemiddeld 50% verlengt. Dit product sluit aan bij de groeiende vraag naar duurzame oplossingen en kan consumenten helpen geld te besparen en elektronisch afval te verminderen.
Op het gebied van audio presenteert breggz de eerste volledig draadloze custom in-ear computer. Deze hearable combineert hoogwaardige geluidskwaliteit met een op maat gemaakt ontwerp. Vorig jaar kwam breggz nog in het nieuws doordat Stevie Wonder hun set uitprobeerde. De technologie van BeephoniX is gericht op mensen met gehoorproblemen. Beehive, een 360 graden biomimetische microfoon, helpt hen beter te horen in rumoerige omgevingen.
Ook Pixowall presenteert een interessant product voor de consumentenmarkt. Met Pixowall frames kunnen gebruikers eenvoudig collages maken van foto’s op hun telefoon en deze aan de muur hangen. De frames zijn modulair en kunnen steeds opnieuw worden ingedeeld.
De CES biedt Nederlandse bedrijven een kans om hun innovaties te tonen aan een wereldwijd publiek van retailers, distributeurs en investeerders. De aanwezigheid van minister Beljaarts onderstreept het belang van innovatie en technologie voor de Nederlandse economie.
Op nlatces2025 staat een volledig overzicht van alle innovaties.