Close Menu
    donderdag 13 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Coolblue is begonnen met de uitverkoop rond Black Friday en heeft daarbij meer dan 3000 deals live gezet. Dat meldt Pieter Zwart, CEO van het bedrijf, in een bericht op LinkedIn. Opvallend is dat Zwart zich kritisch uitlaat over de steeds vroegere start van de actieperiode. Volgens hem is dat “helemaal niet handig” en noemt hij de timing zelfs “kut”. Maar als altijd met een glimlach en een lichte knipoog.

    Pieter Zwart is niet blij met de timing van Black Friday.
    Pieter Zwart is niet blij met de timing van Black Friday.

    Ondanks zijn persoonlijke bedenkingen bij de vroegtijdige aftrap, benadrukt Zwart dat de aanbiedingen inmiddels beschikbaar zijn. Black Friday valt dit jaar op 29 november, maar de uitverkoopcampagne is bij veel retailers, waaronder Coolblue, HelloTV en Expert, al eerder van start gegaan. Het bedrijf speelt daarmee in op de toegenomen concurrentie en het veranderende consumentengedrag waarbij prijsvergelijking en spreiding van aankopen steeds belangrijker worden.

    Coolblue heeft traditiegetrouw veel aandacht voor scherpe aanbiedingen tijdens Black Friday, met nadruk op elektronica zoals laptops, televisies, smartphones en huishoudelijke apparaten. De deals zijn verspreid over meerdere dagen, en worden regelmatig aangevuld met nieuwe producten.

    De opmerkingen van Zwart roepen discussie op binnen de sector op LinkedIn. Verschillende professionals reageren online op zijn uitgesproken taalgebruik en de marketingstrategie. Waar de een het grappig en eerlijk noemt, stelt een ander dat het niet past bij de uitstraling van een professioneel merk.

    Coolblue boekte in eerdere jaren recordomzetten tijdens de Black Friday-periode en verwacht ook dit jaar opnieuw grote drukte, zowel online als in de fysieke winkels.

    Bekijk hier de video met Pieter Zwart:

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleOnderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025

    Related Posts

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

    5 november 2025

    Ook HelloTV start Black Friday-maand, met ‘laagsteprijsgarantie’

    4 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.