Site icon Elektro Retail Magazine

Coolblue op de vingers getikt voor niet nakomen bezorgclaim

De Reclame Code Commissie roept Coolblue opnieuw op om niet meer te adverteren met de claim ‘Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd”. Het bedrijf kan dit niet altijd waarmaken, waardoor de claim misleidend is, aldus de RCC.

De commissie noemt de mededeling op de website van Coolblue te absoluut. De webwinkel zou duidelijk moeten maken dat zich uitzonderingen kunnen voordoen door bijvoorbeeld overmacht of extreme drukte, zoals rondom de feestdagen. De geclaimde levertijd kan voor consumenten van doorslaggevend belang zijn om bij Coolblue te bestellen in plaats van bij een concurrent en is dus ‘misleidend en daarom oneerlijk’, aldus de RCC.

Dit is niet de eerste keer dat de commissie Coolblue heeft aanbevolen om niet meer op deze wijze te adverteren, maar de webwinkel geeft hier geen gehoor aan. Daarom brengt de commissie de uitspraak van 4 mei via een zogenoemde alert onder de aandacht van een breed publiek.

Bron: RetailTrends

Exit mobile version