Close Menu
    maandag 17 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Coolblue: miljoenenwinst en 1,2 miljard omzet

    8 maart 2018

    Coolblue heeft vorig jaar afgesloten met een nettowinst van 9,1 miljoen euro. Dat is twee ton meer dan in 2016 en de grootste winst sinds de oprichting. De omzet steeg naar 1,2 miljard euro, een stijging van 38 procent.

     

    Deze cijfers hebben betrekking op Nederland en België. Van de omzet kwam 884 miljoen euro uit Nederland en 304 miljoen uit België. De retailer weet zijn groei opnieuw te financieren door een negatief werkkapitaal aan te houden, wat inhoudt dat de meeste producten verkocht worden voordat de leveranciers worden betaald. Ging het in 2016 nog om een negatief werkkapitaal van 54,8 miljoen euro, vorig jaar was dat 91,4 miljoen.

    Coolblue heeft verder zijn investeringen opgevoerd van 16,2 naar 21,2 miljoen euro. Ruim twaalf miljoen daarvan ging naar de nieuwe XXL-winkels in Amsterdam en Den Haag, de uitbreiding van het distributiecentrum in Tilburg en het nieuwe hoofdkantoor in België. Verder stak de elektronicaverkoper ruim negen miljoen euro in de website en back-office systemen.

    Topman Pieter Zwart spreekt van ‘het allermooiste Coolblue-jaar ooit’. Hij verwacht dat de omzet dit jaar verder toeneemt tot anderhalf miljard euro. Daarbij verwacht hij een grote bijdrage van verkopen via de app en de eigen bezorgservice, waarvoor dit jaar duizend nieuwe bezorgers worden aangenomen.

    Bron: RetailNews

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleKamera Express groeit verder dankzij overname
    Next Article Samsung koopt Kngine

    Related Posts

    Nieuwe eigenaar ERM

    10 november 2025

    Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten

    6 november 2025

    Amazon schrapt 14.000 kantoorbanen ‘om bureaucratie tegen te gaan’

    5 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.