Elektro Retail Magazine

Coolblue behaalt recordomzet en hoogste klanttevredenheid ooit

Coolblue heeft in 2024 een recordomzet van 2,46 miljard euro behaald in Nederland, België, Duitsland en met Coolblue Energie. Dit is een stijging van 2,1 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Het e-commercebedrijf realiseerde daarnaast een bedrijfsresultaat (EBITDA) van 97,8 miljoen euro, een stijging van 10,8 procent. Ook de klanttevredenheid bereikte met een Net Promoter Score (NPS) van 72 het hoogste niveau ooit.

Dat meldt het bedrijf zelf in een persbericht. De groei werd mede mogelijk gemaakt door de uitbreiding in Duitsland en de opening van acht nieuwe winkels in Nederland, België en Duitsland.

Voor 2025 staan opnieuw acht nieuwe vestigingen op de planning, waaronder in Schoten bij Antwerpen, in Münster en Hamburg. In Duitsland zet de groei door: het bezorggebied wordt opnieuw verdubbeld en met vier nieuwe depots kan Coolblue 17 miljoen extra klanten bereiken. Het eerste nieuwe depot opent in maart bij Hannover.

Om verdere groei te faciliteren, investeert Coolblue in 2025 in extra mechanisering van het magazijn in Tilburg. Hierdoor kan het bedrijf efficiënter werken en meer bestellingen verwerken. Daarnaast heeft Coolblue Energie zich verder ontwikkeld tot een full-service energie-installatiebedrijf, met onder meer de introductie van warmtepompen en het concept ‘Gratis Wassen’. In 2025 wordt dit aanbod verder uitgebreid met onder andere split airco’s.

CEO Pieter Zwart blikt vooruit op een ambitieus jaar: “We bouwen verder aan onze groei met acht nieuwe winkels en de uitbreiding van ons Duitse bezorggebied. Daarnaast verbeteren we ons magazijn en breiden we Coolblue Energie uit. 2024 was goed, maar 2025 wordt nóg beter. En we bestaan 25 jaar, dus dat vieren we groots!”

 

Exit mobile version