Close Menu
    vrijdag 14 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Connected store’ binnen handbereik, aldus KPN

    30 juli 2025

    De coronapandemie heeft de digitalisering van winkels sterk versneld en zorgt ervoor dat de zogeheten connected store nu binnen handbereik ligt. Dat concludeert KPN in whitepaper De revolutionaire digitalisering van de retail, waarin de telecomoperator uiteen­zet hoe fysieke en online verkoopkanalen naadloos kunnen samensmelten tot één hybride model. 

    Hyperrealistische liggende foto van een futuristische consumentenelektronicawinkel: een klant loopt door kassaloze poortjes terwijl zij haar smartphone gebruikt, links staat een medewerker met tablet klaar voor ondersteuning en rechts test een andere klant een smartphone; rondom tonen elektronische schaplabels, laptops en grote schermen de high-tech winkelervaring zonder zichtbare teksten in beeld.
    We zijn klaar voor de connected store, aldus KPN. Beeld: ChatGPT.

    Winkels worden daarbij knooppunten van technologie waar kassaloos betalen, elektronische schaplabels en realtime klantdata centraal staan stelt het bedrijf.

    Volgens KPN bestaat de route naar zo’n connected store uit drie concrete stappen. Eerst verdwijnt papier uit de winkel en worden kantoren ingeruild voor mobiele werkplekken op de winkelvloer.

    Vervolgens krijgen medewerkers eigen handhelds of wearables, gekoppeld aan cloud­applicaties en één vast-mobiel nummer, zodat zij overal direct toegang hebben tot voorraad- en klantinformatie.

    Tot slot moet het netwerk voorbereid zijn op groeiend dataverkeer tussen sensoren, narrowcasting-schermen en slimme camera’s, waarbij compliance- en security-eisen integraal worden afgevangen.

    KPN koppelt deze stappen aan drie markttrends: een klantbeleving zonder kassa, een omnichannel­strategie voor efficiënte last-mile-levering en transparantie rond duurzaamheid door traceerbare supply chains.

    Door gegevens uit zowel online als offline bronnen te combineren kunnen retailers klanten persoonlijk benaderen en verspilling aantoonbaar verminderen. Daarmee verschuift de focus van prijs naar winkelervaring, stelt de operator.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMediaMarkt komt mogelijk in Chinese handen
    Next Article Dreame introduceert eerste slimme luchtreinigers met radardetectie en dubbele luchtstroom

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Ook HelloTV start Black Friday-maand, met ‘laagsteprijsgarantie’

    4 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.