Close Menu
    vrijdag 14 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    CBS: Consumentenelektronica blijft sterk ondanks daling in andere sectoren

    26 augustus 2024

    De detailhandel zag in het tweede kwartaal van 2024 een bescheiden omzetstijging van 1,2%, gedreven door een groei in verkoopvolume in plaats van prijsstijgingen. Winkels in consumentenelektronica, drogisterijen en doe-het-zelfzaken waren de positieve uitschieters in de non-foodsector. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.

    Een Electro World in Yrseke.
    Een Electro World in Yrseke. Illustratief.

    De online verkoop blijft een belangrijke groeimotor voor de detailhandel, met een totale stijging van 4%, zo valt te lezen op de site van het CBS. Pure online spelers zetten een indrukwekkende groei van 9% neer, terwijl multichannel retailers juist een daling van 2,5% ondervonden. Dit suggereert een verschuiving in consumentengedrag richting online-only aanbieders.

    Het aantal faillissementen in de detailhandel nam toe, maar bleef achter bij de algemene trend. Dit wijst op een zekere veerkracht in de sector, ondanks de uitdagende economische omstandigheden. Detailhandelaren blijven echter pessimistisch over de toekomst, met een negatiever vooruitzicht dan andere sectoren. Dit onderstreept de aanhoudende onzekerheid in de markt.

    Ondanks de uitdagingen blijven bepaalde segmenten, zoals consumentenelektronica, veerkrachtig. De verschuiving naar online verkoop biedt ook kansen voor groei, vooral voor pure online spelers. Het blijft echter cruciaal voor retailers om zich aan te passen aan veranderend consumentengedrag en de economische onzekerheid te navigeren.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleXander de Buisonjé: ‘Markt voor hoogwaardige in-ear apparaten nog onontgonnen’
    Next Article Amacom distributeur Ecowell vloerreinigers

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025

    13 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.