Cameranu is voor de derde keer op rij verkozen tot Website van het Jaar in de categorie Consumentenelektronica. De verkiezing voor Website van het Jaar bestaat uit twee awards per categorie, de ‘Beste Website’ en ‘Populairste Website’. Cameranu wist beide prijzen in de categorie Consumentenelektronica in de wacht te slepen.
“Om voor het derde jaar op rij te zijn verkozen tot Website van het Jaar is een mega prestatie”, laat directielid Ricardo van den Burg van Cameranu weten op hun website. “‘Met een team aan specialisten met passie voor foto en video, van magazijn tot winkel en klantenservice tot marketing, laten we zien dat we nu al drie jaar op rij een hoog niveau vast kunnen houden. Om dan de erkenning te krijgen van een gerenommeerde vakjury én, het allerbelangrijkste, onze klanten, is fantastisch.”
In maart van dit jaar heeft Cameranu een volledig nieuwe merkidentiteit doorgevoerd. Nieuw logo, nieuw kleurenpalet en een compleet vernieuwde website. Van den Burg: “Het is ons gelukt om ook op onze vernieuwde website de klant zo goed mogelijk te helpen in zijn reis. Zo’n ingrijpende verandering is niet niks, maar we hebben ervoor kunnen zorgen dat we de bezoeker de best mogelijke ervaring bieden.” Eerder dit jaar opende Cameranu daarnaast nog een nieuwe flagshipstore.
Andere winnaars in andere categorieën waren dit jaar onder meer Spotify (in de categorie ‘Audio’), ANWB (belangenorganisaties), Dumpert (Jongeren) en WiebetaaltWat (Financiële Apps). Simpel.nl werd door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Populairste Website van het Jaar 2023’ en Laura’s Bakery is verkozen tot dé ‘Beste Website van het Jaar 2023’.
De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland. Tijdens de verkiezingen van 2022 is er 454.907 keer gestemd. De Website van het Jaar verkiezing wordt objectief en onafhankelijk georganiseerd door Multiscope en Emerce. Multiscope is een specialist op het gebied van online marktonderzoek.