Bol biedt sinds kort verkooppartners en leveranciers de mogelijkheid hun merk en producten prominenter te presenteren met het nieuwe advertentieproduct Branded Shelves. Met deze digitale etalages kunnen merken hun assortiment visueel bundelen en voorzien van eigen beeld, tekst en uitgelichte producten. De functie werd eerder getest in een pilot met 300 partners, meldt Marketingtribune.

De Branded Shelves geven merken de kans om hun identiteit en verhaal duidelijker over te brengen binnen het platform. Volgens Bol wordt daarmee ingespeeld op de wens van partners om niet alleen zichtbaar, maar ook herkenbaar aanwezig te zijn op het platform. Joris Scheepens, Chief Advertising & New Business Officer bij Bol, zegt dat de tool bedoeld is om partners “de ruimte te geven zich beter te profileren binnen het platform, met een uitstraling die past bij hun eigen merk en visuele identiteit.”
De ontwikkeling van het product gebeurde in nauwe samenwerking met adverteerders. Een van de betrokken partners, PurelyGoods, noemt de nieuwe functie een waardevolle aanvulling. “Het stelt ons in staat ons assortiment samenhangend en herkenbaar te presenteren, waardoor klanten snel zien wat we nog meer aanbieden,” aldus Floris Boeije van PurelyGoods. “Zo vallen we beter op én bouwen we aan vertrouwen.”
Met deze stap zet Bol verder in op het aanbieden van selfservice advertentiemogelijkheden voor partners. Door de combinatie van zichtbaarheid en merkbeleving hoopt het platform de klantbetrokkenheid te vergroten én de concurrentiepositie van merken binnen de webshop te versterken.
Dat meldt Marketingtribune.