Elektro Retail Magazine

Bol.com draaide minder omzet in 2022

Door toenemende concurrentie heeft webwinkel Bol.com in 2022 een lagere omzet behaald dan het jaar daarvoor. De omzet kromp met 1,9 procent en komt uit op een totaal van 5,5 miljard euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Ahold Delhaize, het moederbedrijf. 

Consument oriënteert zich op Bol.com

Echte problemen zijn er niet voor Bol.com, de bekende webwinkel maakte namelijk wel keurig winst. Het verdiende afgelopen jaar een slordige 125 miljoen euro. Ahold wilde Bol.com naar de beurs brengen, maar dat is tot nader order uitgesteld.

Ahold merkt naar eigen zeggen wel de invloed van inflatie. De gestegen prijzen van producten konden in Europa niet helemaal worden doorgerekend aan klanten. De volledige groep, waar bijvoorbeeld ook de Albert Heijn, Etos en Gall & Gall onder vallen,  zette zo’n 23,4 miljard euro om in het vierde kwartaal, 5,9 procent meer dan een jaar eerder. De onderliggend operationele winst bedroeg 1 miljard euro en netto verdiende Ahold in het vierde kwartaal 809 miljoen euro.

De verwachting is dat in 2023 er een totale groepsomzet van 89,6 miljard euro is, wat een nettowinst van zo’n 2,4 miljard euro zou moeten opleveren.

Exit mobile version