Close Menu
    donderdag 18 december
    Trending
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    • ‘Veel foutieve prijsinformatie in aanloop naar Black Friday’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Black Friday verliest aan kracht, koopjes verspreiden zich over hele maand november’

    10 december 2025

    De belangstelling voor Black Friday en Cyber Monday blijft onder druk staan, terwijl consumenten hun aankopen steeds meer spreiden over de hele maand november. Dat komt doordat retailers steeds eerder starten met aanbiedingen en kortingsacties. Dat blijkt uit een nieuwe observatie van ABN AMRO.

    Vooral onder jongere consumenten en mensen met financiële zorgen blijven de koopjesdagen populair, maar ouderen laten de actieweken steeds vaker aan zich voorbijgaan. Volgens ABN AMRO beginnen veel winkels al vanaf 11 november met het aanbieden van Black Friday-kortingen, mede onder invloed van het Chinese koopfestijn Singles Day. Hierdoor zijn de traditionele koopdagen hun unieke karakter aan het verliezen.

    Retailers spreiden hun acties ook om de logistieke drukte te verminderen. De piekdrukte rondom Black Friday is in het verleden problematisch gebleken voor pakketbezorgers, zeker richting het einde van het jaar. Daarnaast speelt concurrentiedruk een rol: als één retailer eerder begint met aanbiedingen, kunnen anderen niet achterblijven. Dit leidt ertoe dat het kortingsseizoen inmiddels zo’n zes weken duurt, van begin november tot aan de kerstperiode.

    Uit cijfers van iDEAL blijkt dat het aantal onlinebetalingen in november vorig jaar met 7,5 procent is gestegen tot 51,2 miljoen transacties. De koopdrang onder consumenten lijkt zich dus niet te concentreren op één of twee dagen, maar over een langere periode uitgesmeerd.

    Op de vraag bij welke winkel consumenten aan Black Friday denken, noemt 32 procent Bol als eerste, gevolgd door Mediamarkt met 17 procent en Amazon met 7 procent. Vooral mensen die moeilijk kunnen rondkomen maken gebruik van de kortingsdagen: respectievelijk 69 en 83 procent van deze groepen grijpt Black Friday en Cyber Monday aan om luxeproducten met korting aan te schaffen.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous Article‘Cyber Monday zorgde voor recordstijging van 211% in pakketvolume’
    Next Article ‘Veel foutieve prijsinformatie in aanloop naar Black Friday’

    Related Posts

    ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’

    18 december 2025

    Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts

    15 december 2025

    LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO

    12 december 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.