Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    BCC verder als online prijsvergelijker

    8 april 2024

    De failliete elektronicaketen BCC gaat online verder als prijsvergelijker. Dat meldt RTL Nieuws. Het merk BCC en de bijbehorende site is in maart overgenomen door Ambin, een ‘Nederlands e-commercebedrijf dat sterke merken en internetconcepten opzet of door-ontwikkelt.’

    Website van BCC als prijsvergelijker

    Ambin beschikt over een hoop SEO-gedreven vergelijkers zoals wielersport-expert, tuinslang-expert, fietszadel-expert en meer van zulks. Die websites halen omzet uit affiliatedeals en doorkliks naar webshops en dat is dan ook precies wat het verdienmodel van het nieuwe BCC.nl gaat worden.

    “Wij doen dit wel vaker. Wij nemen websites van failliete bedrijven over, en maken daar prijsvergelijkingssites van”, zegt Ambin eigenaar Edo Beukinga daarover tegenover RTL Nieuws. “Wij verkopen niet zelf via de sites, maar verdienen aan het verkeer dat wij naar webwinkels leiden. Als daar een transactie tot stand komt, krijgen wij iets van een vergoeding.”

    Beukinga zegt inmiddels meer dan 250 websites te hebben. “Die zijn lang niet allemaal even groot. Ik denk dat er zo’n 10 tot 15 redelijk dominant zijn. BCC zal daar wel bij gaan horen.”

    Hoeveel Beukinga de curator betaalde voor de merknaam en de website van BCC wil hij niet zeggen. “Het was wel aanzienlijk meer dan duizend euro, maar het precieze bedrag houd ik op dit moment nog even voor me. We zijn er wel erg blij mee.”

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleDit kunnen de nieuwste slimme Samsung AI-apparaten!
    Next Article ‘Contactloze betalingen aan de kassa fors toegenomen’

    Related Posts

    Bol introduceert ‘digitale etalages’ voor merken via Branded Shelves

    5 september 2025

    Webwinkel Vakdagen keren op 2 en 3 april terug naar Jaarbeurs Utrecht

    26 maart 2025

    ‘AI domineert e-commerce trends in 2025’

    6 februari 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.