De samenwerking tussen Wehkamp en BCC is per direct beëindigd. Dit meldt Wehkamp in een persbericht. Het online warenhuis verkocht sinds 2018 elektronische producten van BCC, maar het contract wordt niet verlengd.
Het huidige contract liep af en de samenwerking is niet verlengd. Het betekent een einde aan vier jaar collaboreren.
“Het aanbieden van een volledig elektronica-aanbod is geen core onderdeel van de strategie”, meldt het Zwolse bedrijf dat zich vooral op fashion en home & living is gaan richten. “Voor Wehkamp heeft de beëindiging geen grote financiële gevolgen.”
In 2018 startte Wehkamp met het verkopen van BCC-producten. Later breidde de samenwerking uit, waarbij consumenten gebruik konden maken van service-proposities van zowel Wehkamp als BCC. Daaronder viel installatie, reparatie, betaaloplossingen en bezorgservices.
Wehkamp zegt dat het de samenwerking als ‘leerzaam en succesvol’ heeft ervaren en bedankt BCC. Het is niet duidelijk wat de elektronicaketen ervan vindt dat het contract niet wordt verlengd.
Klanten van Wehkamp kunnen nog steeds bij het online warenhuis terecht over vragen omtrent garantie en klachten over reeds aangeschafte producten. Daarnaast kunnen gekochte producten gewoon geretourneerd worden.