Audiofabrikant Shure, bekend van (podcast)microfoons en aanverwanten, vierde de afgelopen tijd zijn honderdjarig bestaan met een groots klantenevenement in het Duitse Eppingen. De bijeenkomst, onder het motto “100 Years of Extraordinary Sound”, bracht klanten uit de pro-audio- en conferentiebranche, media en influencers uit Duitstalige landen samen. Dat meldt Shure in een persbericht.

Tijdens het evenement werd teruggeblikt op een eeuw aan technologische innovaties van het Amerikaanse merk. Centraal stond onder meer de Unidyne-microfooncapsule, een uitvinding die in de jaren veertig de standaard zette voor unidirectionele microfoons. Ook het Vagabond 88 draadloze microfoonmodel uit 1953 werd belicht, een product dat artiesten en presentatoren al decennia voor de grootschalige opmars van draadloze technologie meer bewegingsvrijheid gaf.
De presentatie vond plaats in een multimediale 360-gradenomgeving,, waarin de belangrijkste hoofdstukken uit de geschiedenis van Shure ’tot leven kwamen’. Hoogtepunt van de avond was een live videogesprek met Michael Pettersen, de bedrijfsarchivaris van Shure. Hij gaf met anekdotes en historische feiten inzicht in de reis van het bedrijf van een kleine werkplaats in Chicago naar een wereldwijde marktleider.

Bezoekers konden daarnaast een historische tentoonstelling bekijken met producten uit de lange geschiedenis van het bedrijf. Een tijdlijninstallatie toonde de technologische ontwikkeling van Shure in beeld en geluid. De avond werd muzikaal opgeluisterd door onder anderen de Duitse artiest Max Giesinger.
Volgens Marco Weissert, verantwoordelijk voor de Europese activiteiten van Shure, was de bijeenkomst een gelegenheid om met klanten en partners stil te staan bij het gedeelde succes: “Het honderdjarige jubileum toont onze blijvende toewijding aan innovatie, kwaliteit en uitstekende geluidsbeleving.”