Apple-verkoper Amac heeft het afgelopen gebroken boekjaar een omzet van 233 miljoen euro geboekt, 5 procent meer dan een jaar eerder. De groei was uitsluitend te danken aan verkopen vanuit de winkels.
RetalTrends schrijft dat de operationele winst van Amac uitkomt op 5 miljoen euro. Onderaan de streep staat een winst van 2,3 miljoen. Apple groeide vooral door de verkoop van iPhones. Die productgroep noteerde 27 procent meer omzet. Ook de Apple Watch deed het goed, terwijl er juist minder Macs en iPads verkocht werden dan een jaar eerder.
De omzetgroei van Amac is aan de consumentenkant volledig afkomstig van de fysieke winkels. Daar gaven klanten 17 miljoen euro meer uit dan een jaar eerder. In de webshop verkocht Amac juist voor 8 miljoen minder. Daarnaast groeide de omzet die Amac uit de zakelijke markt en het onderwijs haalt met 9 procent.
Amac opende eind vorig jaar in Breda een eerste vestiging volgens het nieuwe Apple Premium Partner-concept. Die vernieuwing leidt naar eigen zeggen tot meer omzet. In juni ging ook de nieuwe winkel in Den Bosch open in dit nieuwe format en de komende jaren volgen er meer.
Bron: RetailTrends