Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘AI kan bijdragen aan recordomzetten tijdens Black Friday’

    14 november 2024

    Kunstmatige intelligentie (AI) kan dit jaar bijdragen aan recordomzetten tijdens Black Friday. Dat stelt Geert Hoogeveen, Managing Director bij Teads, een wereldwijd mediaplatform dat zich richt op het leveren van innovatieve advertentieoplossingen. ‘Door AI te integreren in advertentiestrategieën kunnen retailers consumenten effectiever bereiken en inspelen op de groeiende contentconsumptie’, aldus Hoogeveen in een stuk op Emerce.

    Een foto met daarop een post it met daarop de tekst: AI
    Foto: Hitesh Choudhary via Unsplash

    AI maakt gepersonaliseerde advertenties mogelijk die inspelen op individuele interesses en gedrag. Voorbeelden hiervan zijn ‘in-read’ advertenties die verschijnen binnen relevante content en ‘shoppable’ media, waarmee consumenten direct vanuit advertenties producten kunnen kopen.

    Ook dynamische ‘countdown ads’, die een gevoel van urgentie creëren, winnen aan populariteit. Deze advertenties tellen af naar een specifiek moment, zoals Black Friday, en stimuleren consumenten om snel tot aankoop over te gaan.

    Betere merkherkenning

    Hoogeveen benadrukt dat AI-gedreven advertenties zorgen voor een betere merkherinnering. Onderzoek toont aan dat de combinatie van tv- en mobiele advertenties de herinnering met 67 procent kan verhogen, stelt Hoogeveen.

    De verwachting is dat AI in de toekomst nog meer geïntegreerd zal worden in marketing. ‘Deep learning’ en voorspellende analyses maken het mogelijk om campagnes realtime aan te passen op basis van consumentengedrag. Dit leidt tot efficiëntere advertenties en een effectievere respons op veranderende consumentenvoorkeuren, aldus de advertentieexpert.

    Bron: Emerce.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBlokker failliet maar de winkels blijven open
    Next Article INretail organiseert verkiezing ‘Leukste Winkel van Nederland’

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas

    16 oktober 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.