Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Abonnementendienst huishoudelijke apparatuur Bosch ‘inspirerend initiatief’ circulaire economie

    29 september 2020

    BlueMovement, abonnementservice voor huishoudelijke apparatuur, krijgt erkenning voor haar bijdrage aan de circulaire economie. De service, een start-up van BSH Group (bekend van o.a. Bosch huishoudapparaten), ontvangt vandaag een vermelding als een van de meest inspirerende initiatieven richting een circulaire economie tijdens The World Circular Economy Forum (WCEF).

    Het WCEF erkent bedrijven, overheidsorganisaties en NGO’s die bijdragen aan de circulaire economie. BlueMovement krijgt de erkenning omdat het product-as-a-service model een duidelijk voorbeeld is van hoe grote bedrijven verantwoordelijkheid kunnen nemen richting een circulaire economie. De start-up werkt als een accelerator voor BSH op het gebied van duurzame businessmodellen rond circulariteit.

    BSH test sinds 2017 met het verhuren van huishoudelijke apparatuur in abonnementsvorm op de Nederlandse markt. Met het verhuren van (gebruikte) apparatuur biedt BlueMovement een oplossing voor het besparen van grondstoffen.

    Parfumflessen van wasmachinedeuren

    “Het is een duurzaam alternatief, onder andere omdat wij verantwoordelijk blijven voor het product. Abonnementhouders betalen een maandelijks bedrag en krijgen daarvoor een altijd werkend apparaat. En wanneer een product echt niet meer te repareren is, kijken we hoe we de verschillende onderdelen voor andere doeleinden kunnen gebruiken. We zijn bijvoorbeeld in gesprek met een ondernemer die de glazen deuren van onze Bosch wasmachines wil gebruiken voor het maken van parfumflessen”, zegt Patrick Hypscher van BlueMovement.

    Klanten van BlueMovement kiezen zelf of ze een abonnement nemen op een nieuw of refurbished apparaat. Abonnementsprijzen beginnen bij €9,99 per maand voor een energiezuinige wasmachine van Bosch. Hypscher: “Een bijkomend voordeel van de abonnementsstructuur is dat het de barrière voor mensen met een kleiner budget verlaagt om te kiezen voor een hoogwaardig, energiezuinig – en daarom vaak duurder in aanschaf – apparaat”.

    De service zag de afgelopen maanden een substantiële stijging in het aantal abonnementen op witgoedverhuur en andere huishoudelijke apparaten, met name onder jongeren tot 25 jaar. “Op dit moment is 21 procent van onze abonnementhouders jonger dan 25 jaar. Voor ons zijn jongeren een hele belangrijke groep. Zij kunnen de komende jaren de meeste impact maken wat betreft circulariteit,” aldus Hypscher.

    BlueMovement onderzoekt momenteel hoe ze met meerdere organisaties kunnen samenwerken om de circulaire economie zoveel mogelijk te ondersteunen.

    Meer informatie op: www.bluemovement.nl

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleEigenaar Blokker neemt winkels BCC over
    Next Article Mi Store Rotterdam van start

    Related Posts

    Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit

    17 september 2025

    Apple onthult iPhone 17 Air: dunste iPhone ooit staat naast vernieuwde Pro- en standaardmodellen

    10 september 2025

    Philips, Beko en Siemens in top duurzaamste bedrijven volgens TIME

    5 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.