Het leveren van pakketjes loopt momenteel veel vertraging op. Postbedrijf PostNL kampt ‘met extreme drukte’ omdat mensen hun vakantiegeld hebben gekregen en dat massaal online uitgeven.
Op de website prijkt momenteel een bericht dat pakketten langer onderweg kunnen zijn dan verwacht. De trend om vakantiegeld aan andere zaken te besteden is vooral begonnen tijdens corona. Veel webwinkels hadden toen een aparte pagina ingericht met vakantiegelddeals.
De chaos bij PostNL levert een storm aan kritiek op, voornamelijk over de vaak gebrekkige communicatie. “Track&Trace geeft aan dat door drukte het pakketje iets later dan gebruikelijk wordt geleverd. En, bezorgtijd nog niet bekend”, schrijft Pim Hopman op reviewsite Trustpilot bijvoorbeeld. “Dan staat er weer weer ‘bezorgtijd wordt berekend’. Elke dag weer. Nu bijna een week later nog steeds dezelfde situatie. Geen bericht, niks. PostNL onbereikbaar. Pakketje moet vanuit Utrecht naar Alphen aan den Rijn. Achteruit kruipend zou vele malen sneller zijn geweest.”
Er zijn extra vrachtwagens ingezet om de pakketten op tijd te vervoeren. Verder wordt er in de nacht meer doorgewerkt, maar dit heeft nog niet het gewenste succes.
Vanuit de webshops klinkt er ook veel kritiek op PostNL en diens communicatie, schrijft Emerce. Klagers worden volgens ondernemers onterecht doorgestuurd naar een webshop als zij klachten hebben.