Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ​‘Meeste consumenten gaan niet minder naar winkels’

    21 november 2016

    meeste-consumenten-gaan-niet-minder-naar-winkelsRuim zestig procent van de consumenten verwacht dat hun bezoek aan winkelgebieden en stadscentra de komende vijf jaar niet verandert. Wel groeit ook het onlineaandeel hard door, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow onder vijfduizend consumenten.

    Consumenten verwachten in 2021 32 procent van hun bestedingen online te doen. In de eerste zes maanden van dit jaar was dit nog 22 procent.

    Parkeerkosten blijken het belangrijkste obstakel om aankopen in lokale winkelgebieden te doen. Meer dan de helft van de consumenten geeft aan dit een probleem te vinden. Daarnaast vindt 35 procent dat de bereikbaarheid te wensen overlaat. Technologische innovaties, zoals zelfscan en contactloos betalen, vergroot de aantrekkingskracht van winkels juist.

    De aanwezigheid van grote winkelketens is voor 71 procent van de consumenten een belangrijke reden om stadscentra te bezoeken. Kleine, onafhankelijke winkels en parkeerfaciliteiten volgen met respectievelijk 68 en 67 procent.

    Bron: RetailNews

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBelCompany verdwijnt uit de winkelstraat
    Next Article BCC investeert in on- en offline service

    Related Posts

    WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact

    11 november 2025

    Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

    5 november 2025

    Expert: Black Friday wordt Black Week en zelfs Black November

    3 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.